It's a sad sad situation

Det är lördag. Den där dagen i veckan då folk har saker planerade för kvällen, då man inte kan höra av sig bara för att man känner för det. Istället glor jag på tv med mamma och pappa. Eller inte nu längre. Vill egentligen gå och lägga mig men jag vill inte vakna för tidigt imorgon så jag håller mig vaken. Är lite lagom bitter på livet för tillfället.

En grej som är bra istället är att jag bestämde mig för att åka till Klacksparken. Tänkte inte göra det, men att sitta hemma och ruttna när mina bästa är där och gör allt det där underbara, det var bara inte rätt. Alltså tar jag mig dit och har the time of my life. Mina förväntningar är höga. Ska bli så kul.

Imorgon kommer Elise också. Jag har sparat fyra bullar åt oss som jag gjort idag som vi ska äta imorgon. Två är lite brända men det är nutella i dem så det gör inget. Nutella är gott. Och jag luktar bulle nu.

Det var kul att baka bullar. Vi hade inte tillräckligt med vetemjöl, kanel och ingen mandelmassa. Det blev rågsikt i degen, gick utmärkt, pappa fick riva kanelstång och vi hoppade över massan. Gjorde kanelslem. Måste testas. Blir väldigt intressant konsistens på kanel blandat med kokande vatten. Smälte ner smör i det och blandade med socker. Bra fyllning.

Nu skulle jag inte vilja sitta här ensam. Skulle vilja ha någon av mina vänner här. Gå ut på en nattpromenad och prata om sånna där livsviktiga saker. Men nu är ingen här så jag får hoppa över det. Göra det imogon istället. Fast ingen nattpromenad, tyvärr. Älskar världen på natten. Lugnt och tyst, vattnet är lugnt och det är sådär lagom kallt ute,

Kommentarerna

Kommentaren här:

Namnet:
Kom ihåg mig?

E-postadressen: (publiceras ej)

Din sida:

Kommentaren:

Trackback
RSS 2.0