I've walked this floor

För första gången på länge (någonsin?) känner jag mig beredd att öppna upp för så mycket ny musik som möjligt. Tillochmed så mycket att jag betalat för spotify och gjort en spellista med allt jag ska lyssna på. För stunden är det Belle & Sebastian. Som folk brukar höja till skyarna (åtminstone i amerikanska tonårsböcker). Annars brukar jag säga tack, men nej tack. Jag har mina skivor som jag betalat för. Varför ska jag då använda spotify, som jag ändå skulle spela samma musik på som jag redan har köpt. Men inte nu.

Hoppar över till Rufus Wainwright. Som jag genom en slump (och efter att Ola sjungit en sång som han skrivit) hittat till och börjat gilla. Häftig röst och så. 

Sen all en där musiken som kommit genom Magnus Ekelund. Vet inte riktigt vad jag gillar den. Lite är bra. Lite är bara konstig. Men Magnus har jag börjat gilla. Så att jag kan leta upp hans låtar eftersom att det är just han jag vill lyssna på. Börjar kunna namn och så.

Jag gjorde en liten tabbe för ett par dagar sedan. Skulle köpa biljetter till Markus i Stockholm. Köpte till Norrköping istället. Heh. Så ska någon till Norrköping och inte köpt biljetter än får ni gärna köpa mina två. Hehe. Pinsamt av mig. Blev så till mig då att jag bokade av bara farten utan att dubbelkolla.

Här är iallafall spellistan om ni vill hitta något nytt.
Lyssna in

Kommentarerna

Kommentaren här:

Namnet:
Kom ihåg mig?

E-postadressen: (publiceras ej)

Din sida:

Kommentaren:

Trackback
RSS 2.0